- ons 07 okt 2015, 22:22
#1010120
Hallå! Nu är det snart dags för besiktning och ångesten börjar närma sig!
Det är såhär ägt jag har en Volvo 850 som jag har pysslat en del med. Den läker dock mycket olja, och jag vet inte om det är värt att lägga ut pengar för att få det fixat.
Den har gått långt. Över 34:000 mil IAF. Grejen är att jag har rengjort vevhusventilationen (grundligt) ända ner till oljetråget. Men det är fortfarande ett över tryck i vevhuset. Det jag då undrar är om det är värt att leja bort byte av bakre vevaxeltätning? Blir lite skeptiskt när det fortfarande är ett sånt över tryck. Känns som den kommer flyga snart igen.
Sen är det lite fler grejjer som skulle behöva fixas. Vad hade ni gjort? Det mest vettiga är väl att sälja bilen och köpa sig en annan, men jag har som blivit fäst vid bilen och en ny bil innebär ju "alltid" nya problem.
Jag ville bara dela lite tankar! Jag vet inte om jag skrivit på fel forumdel, då kanske någon kan hjälpa och flytta tråden :)
Det är såhär ägt jag har en Volvo 850 som jag har pysslat en del med. Den läker dock mycket olja, och jag vet inte om det är värt att lägga ut pengar för att få det fixat.
Den har gått långt. Över 34:000 mil IAF. Grejen är att jag har rengjort vevhusventilationen (grundligt) ända ner till oljetråget. Men det är fortfarande ett över tryck i vevhuset. Det jag då undrar är om det är värt att leja bort byte av bakre vevaxeltätning? Blir lite skeptiskt när det fortfarande är ett sånt över tryck. Känns som den kommer flyga snart igen.
Sen är det lite fler grejjer som skulle behöva fixas. Vad hade ni gjort? Det mest vettiga är väl att sälja bilen och köpa sig en annan, men jag har som blivit fäst vid bilen och en ny bil innebär ju "alltid" nya problem.
Jag ville bara dela lite tankar! Jag vet inte om jag skrivit på fel forumdel, då kanske någon kan hjälpa och flytta tråden :)
Mitt 850 Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289555