Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av palle56
Hej! Har en Volvo 850- 95 och kupefläkten fungerar bara på 4:ans läge, har bytt både kupefläkt och reglage på instrumentbrädan men felet kvarstår. Vad göra? Mvh Palle
Användarvisningsbild
av Hilmer
Byt effektsteget eller vad det nu det korrekta namnet är, sitter till vänster om själva fläkten.
Fungerar enbart 4:an så är det effektsteget.
Fungerar alla lägen utom 4 så är det oftast relät.
Användarvisningsbild
av tullaren
Hilmer skrev:Byt effektsteget eller vad det nu det korrekta namnet är, sitter till vänster om själva fläkten.
lånar denna tråd.

jag har samma problem som tidigare inlägg.
men jag har nu kollat effektsteget genom att byta den till ett annat relä. men har har fortfarande samma symtom att fläkten går på det 4 lägent.
på den jag har sitter det 2 relä o lyfte jag på det relät längst till vänster så sklutade fjärde steget gå.
kollade med reläna som sitter under säkringsbox lyfte det ena så gick inte fläkten. provade skifta relä men inget hjälpte.

har någon som vet hur man ska söka vidare.
Användarvisningsbild
av taxi
Om du har läge 1-4 till fläkten så har du ett motstånd som sitter bredvid fläkten. Motståndet styr läge 1-3, och ett relä sköter läge 4. Byt motståndet om läge 1-3 inte fungerar.
av jantt
Enig. 99% sikkert at når kun 4. trin virker at det er modstanden der er defekt.
Användarvisningsbild
av Hilmer
tullaren skrev:
Hilmer skrev:Byt effektsteget eller vad det nu det korrekta namnet är, sitter till vänster om själva fläkten.
lånar denna tråd.

jag har samma problem som tidigare inlägg.
men jag har nu kollat effektsteget genom att byta den till ett annat relä. men har har fortfarande samma symtom att fläkten går på det 4 lägent.
på den jag har sitter det 2 relä o lyfte jag på det relät längst till vänster så sklutade fjärde steget gå.
kollade med reläna som sitter under säkringsbox lyfte det ena så gick inte fläkten. provade skifta relä men inget hjälpte.

har någon som vet hur man ska söka vidare.
Effektsteget är inte ett relä utan den modulen som sitter till vänster om fläktmotorn, sitter med en liten torx i ovankant och en hake i nederkant.
Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Jag tror dessa är till 14" men kan ha fe[…]