Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chopchop
har en fråga
lampan ets tänds på bilen samtidigt så försvinner farthållaren bilen går oroligt på tomgång och gillar inte kraftigt gaspådrag "rycker"
men när jag stänger av bilen och startar igen så slocknar lampan och bilen fungerar normalt ett tag (felet har uppkommit 3ggr på 200mil)
någon som har en gissning på vilken del som är sliten? eller om det bara är å köra på ? första gången felet uppstod hade jag kört i ca 3 timmar på farthållaren utan att ens nudda gaspedalen (nått som hängt sig och sedan släppt) kan detta skada någon del?
bilen e en v70 2000
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Hade väldigt lika symtom på min S 70 GLT 00a fart hållaren ville inte bilen gick dåligt jag hade (ingen) ets lampa som du hade inte nåra koder heller.
jag har det gamla spjäll huset på min ännu. Gjorde rent det för ca 1.5 år sedan funkar fortfarande så har du tur kan det räcka med en ren görning
o släcka koden värt att testa kanske.
Min har gått 31+ k mil.
av chopchop
ok min bil har rullat lite över 28000 mil så kanske dags för rengörning alt byta ut `.
vad händer när det ger upp totalt blir jag stående då?eller blir det link home mode?
av SubMarine
Finns ett limp-home läge där spjället ställs i den mekaniska vilopositionen på 20 grader spjällöppning och motorns varvtal sedan regleras genom att stänga av en spridare i taget. Bilen går att köra men den kommer vara helt utan kraft och du kommer vara i vägen för andra. Eftersom du har ETS-lampan tänd bör en felkodsutläsning ge en bättre fingervisning om vad felet är så att du byter rätt del.
av chopchop
om nu lampan vill hålla sig tänd .felet kommer när jag kör men stänger jag av bilen försvinner felet och lampan slocknar men ska ta med felkodsläsaren i bilen tills nästa gång det felar återkommer om jag lyckas få en felkod eller hittar felet så klart
av chopchop
då har jag äntligen fått tid över till denna bil igen och fått ut lite felkoder :p1620 p0225 p0220 p1610 samt p1670
bilen startar men både ETS samt motorlampan lyser samt att bilen vandrar upp och ner på tomgång ger du gas går den till ca 2700 varv och totalt orkeslös
antar gasspjället men kan det vara andra delar hittade ingen bra lista på felkoder v70 -2000

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]