Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Istället för att bli otrevlig bör du försöka se till att beskriva problemet i mer detalj. Det finns ingen som kan hjälpa dig med den korta beskrivning du gett än så länge.
av BOBAN
Jag BARA beskriver vad som hander med bilen ock hur den beeter sig. Jag har inte mer ock tillega.Visste jag mer da skyulle jag inte ber er om hjalp.Aprapa min OTREVLIGHET det ar det vad jag sejer ALTT VAD JAG FRAGAR LATER OTREVLIG. TACK FOR DET Mvh
Det finns ungefär två ställen att kontrollera om det är en äldre bil - magnetkopplingen på kompressorn (lossa på anslutningen som går till kompressorn - håller säkringen då så är problemet i kompressorn) och fläkten som skall kyla kondensorn.

Om magnetkopplingen är trasig och kortsluter så skulle jag sätta en peng på att lagret i remskivan (som alltid snurrar så fort motorn är igång) har rasat och det börja fila på magnetspolen med kortis som resultat och det kommer bli mycket värre inom inte allt för lång tid...

andra alternativet att kika på är fastrostad elfläkt för AC som snurrar trögt eller inte alls och i det läget drar ganska mycket ström och är det inte något annat som ger sig innan så kan det dra en säkring
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m[…]

Har letat ett spöke i min 1988 240 med vanlig[…]

Stort tack för alla tips och länkar, pre[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]