Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubiken säger. Jag har märkt att bilen försöker låsa centrallåset efter att jag redan låst. Vet inte om det händer mer än en gång. Kanske till och med skall vara så? Om inte, vad tror ni kan vara problemet.

Mvh
Andreas
Psyko skrev:Nu vet jag ju inte till 100 vad du har för bil men troligtvis är det blockerat lås läge du märker av. Det klickar till i låsen ca 30 sek efter att du låst den?
Det är en S70 -99. Ja det kan nog stämma bra.. låter precis om om jag vrider nyckeln till låst om den redan är låst. Ska det vara så eller är det ett fel?
~30sek efter att man låst bilen så "låser den igen", detta är det Blockerade Lås Läget som går in och är helt normalt.
Innan BLL går in så kan man öppna bilen med handtagen inne i bilen(aka "slå in rutan, öppna dörren, stjäl stereon, stäng dörren, gå därifrån"), efter BLL så fungerar inte innehandtagen heller, så då får tjuven krypa genom rutan istället.

... Men visst tusan händer det att man nästan skiter ner sig när BLL går in om man har tankarna någon annanstans :lol:
Lucif3r skrev: ... Men visst tusan händer det att man nästan skiter ner sig när BLL går in om man har tankarna någon annanstans :lol:
Gissa om jag vart fundersam över varför min S60 klickade efter 10min innan jag fattade att den låste tankluckan..;)
gubbstrutt skrev:sen om du låser upp och inte öppnar någon dörr så låser den sig själv igen eft nån minut.
är så på min s70 har fjärrlås/lås dosa eller vad det heter vet inte om du har det.
Stämmer men om jag inte minns fel så går inte bll in då
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]