Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PederL
Måste byta kylare på min v70 classic 00 , är kylare från skruvat bra nog eller ska man köpa mekonomes i deras "bäst" sortiment för nästan det dubbla ?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det spelar ingen roll är samma kylare bara att vissa har ett fantasi pris på saker.
Användarvisningsbild
av taxi
Min kylare från biltema höll flera år, i alla fall tills bilen såldes. (850, men samma kylare som V70).
Kolla om inte biltemas är billigare.
Användarvisningsbild
av Nexus
Skruvats fungerar utmärkt. Köpte min där och den har rätt mått. Sen har vi ju även rabatt på skruvat :-)-)
Användarvisningsbild
av Prophetone
PederL skrev:Måste byta kylare på min v70 classic 00 , är kylare från skruvat bra nog eller ska man köpa mekonomes i deras "bäst" sortiment för nästan det dubbla ?
Inledde min semester med att köra på en grävling som spräckte kylaren på min 850-96. Kollade runt lite på nätet och bestämde mej för en kylare från http://www.reservdelar24.se/aks-dasis-1725525.html Bara halva priset jämfört med Biltema. Fick vänta 11 dar innan paketet kom - men det sitter på nu o funkar hur bra som helst :-)-) Enda grejen o tänka på är att spara alla gummidetaljer från gamla kylaren samt metall brickorna då dessa inte följer med.
av PederL
Fick hem kylaren från skruvat idag , men blev lite fundersam när jag såg två anslutningar till , som om den vore till automatväxlad bil , har ju manuell på min , men det kanske inte har någon betydelse ? Ska vara den till min enligt regnr.
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]