Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PederL
Har sökt här , men inte hittat något bra svar på varför min v70 classic -00 140 hk inte alltid går på alla vid start , typ 5-10 sekunder , försvinner om jag gasar upp till ca 3000 varv. Bilen är välservad av mig med volvo orginalstift mm och olja o vatten ser bra ut och den går bra med normal prestanda , så toppackning har jag uteslutigt , vad kan det bero på ?
Användarvisningsbild
av taxi
Kan detta symptom möjligen uppkomma efter att du flyttat bilen på parkeringen? Alltså en väldigt kort körning? Så har mina volvisar fungerat, har man väl startat så får bilen gå tills i alla fall vattnet kommit upp till drifttemp, så slipper jag dålig motorgång efter nästa kallstart.
av SubMarine
Är det endast vid kallstart som det uppstår?

Haft något liknande problem med min bil nu senaste månaden. Kan hända vid kallstart när bilen har stått hela natten, och den kan missa lite slumpmässigt i typ 10-30s, värre vid belastning. Sen går det över och bilen fungerar helt normalt tills den stått i runt 10h igen. I mitt fall har jag inga felkoder. Låter det som samma problem?

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]