- tis 09 jun 2015, 22:08
Jag har fått nerslag på besiktning av min V70 årsmodell 2000 (gammal model) pga vänster spindelled. Som jag kan läsa mig fram till, är jag därför nöd till att byte länkarmen. Jag utgår från, att det är OK bara att byte i en sida?
Ilfg. min Haynes manual verkar det rätt enkelt, andra som har utgått från den?
En sak undrar mig dock. Där står: "dra åt länkarmens inre fästen till angivet moment..., och dra sedan till angiven vinkel" Hittar varken vad angivet moment eller vad vinklen är. Någon som vet?
Når jag har sökt på nätet, står där på vissa ställen, att man ska lossna den stora mutter till navet? Men Haynes säger inget om det?
Är amatör men gillar att mecka, det är väl inget svårt? Är där annat man ska tänka på?
Tack på förhand!
Ilfg. min Haynes manual verkar det rätt enkelt, andra som har utgått från den?
En sak undrar mig dock. Där står: "dra åt länkarmens inre fästen till angivet moment..., och dra sedan till angiven vinkel" Hittar varken vad angivet moment eller vad vinklen är. Någon som vet?
Når jag har sökt på nätet, står där på vissa ställen, att man ska lossna den stora mutter till navet? Men Haynes säger inget om det?
Är amatör men gillar att mecka, det är väl inget svårt? Är där annat man ska tänka på?
Tack på förhand!