Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alan
Hej står i instuktions boken att man skall använda Volvos kylväska.

Men om man inte har lust att åka till volvo vad skall man köpa då? propylen glykol vanlig glykol 7704D eller vad den hetter???

Tycker det suger att dom inte kan skriva vad dom har i bilen. Man vill juh gärna lägga rätt sort.
av alan
Propylen och etylen glykol, verkar dom två sortena hetta provade att söka på forumet.

Eftersom Volvo varnar för att blanda antar jag att det ligger något i det.
av jbl
Ja blandar man fel så kan det säkerligen bli nåt fel med egenskaperna på kylvätskan.

Köp du glykolen ifrån Volvo, den är inte så farligt dyr.
av Addekarlsson
65 kr per liter har jag för mig volvo tar, och det blir ju 2 liter när man blandat den. Det är dessutom exakt samma typ av glykol som audi har till sina alumotorer, skillnaden är att audi tar nästan 100 kr för "sin" glykol.

Denna glykol använder volvo i alla motorer.

Mvh/ Adde
av alan
Det var inte det att det är dyrt mer att det är jobbit att åka till Volvo. Åka från märsta till Upplands Väsby och sen springa in ställa mig i en kö. Tar minst 1 timme och plus pengar i form av bränsle.

Nix ringde till Volvo (Bilia) och dom sa att det var bara att använda vilken blå eller grön glykol som man ville dock ej den röda.

Jag tycker det är dåligt att dom inte kan skriva i klar text vilken glykol man kan använda, ricktigt små snålt.

Visst dom kanske kännar någon hundra lapp för några bilar, men det är många som har i fel glykol för att det inte står vad man ska ha.
Användarvisningsbild
av molin
använd bara inte renaults glykol den bildar klumpar om du har det i din volvo!! men annars går det med vilken ok/q8 glykol som helst typ!

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]