0.4, då törs jag nästan lova att magnetventilen inte gör sitt jobb. Antingen är någon slang sprucken, ventilen trasig, fel på kablaget eller felkopplad ventil.
Prova att koppla ur magnetventilen(bara strömmen alltså) och se om det blir någon skillnad. Jag gissar på att det inte kommer bli någon skillnad.
F.ö. spelar det ingen roll om det är en 2.0 som min eller en 'vanlig' 2.3a. Det ända som skiljer dom åt är slaglängden, allt annat är identiskt :)
edit: lite förtydligande.
0.4 är alltså grundladdet. Det är vad turbon ska ladda utan någon elektronik inblandad. Detta ställs mekaniskt. Dom övriga 0.4bar som T5an ska ladda sköts via magnetventilen, vilket i slutändan resulterar i ett totaltryck av 0.8bar.
Kom dock och tänka på en sak... Jag har inte hört något om detta, eller kan bekräfta om det ens är möjligt, utan det är ren spekulation...
Men teoretiskt sett så borde bilen bli att ladda 0.4(eller vad som helst) med fungerande ventil, men åt h-e felinställd wastegate. Säg att den är inställd på att öppna redan vid 0.0bar, med magnetventilen skulle det då resultera i ett totaltryck av ~0.4.
Men som sagt är det bara spekulation, jag vet inte ens om det ens är möjligt att ställa wastegaten så den öppnar vid 0.0.
Men så kunde ju fallet vara, eftersom turbon är bytt sa du.
Fast och andra sidan borde bilen gå bra jäkla fett då, då den 'antar' att bilen laddar sina 0.8 som den ska(=mer luft, mer bränsle krävs) fast den egentligen bara laddar hälften(=mindre luft, kräver mindre bränsle). Det finns nämligen ingen direkt 'feedback' till styrdonet som säger att "så här mycket laddar turbon", utan allt beräknas med hjälp av andra värden(LMM, barometertryck, varvtal osv osv), vilket förutsätter att allt mekaniskt är rätt inställt - annars blir beräkningarna fel.
Nåja, nu kanske jag börjar svamla lite väl mycket :roll: Prova och koppla ur magnetventilen iaf

-)