Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Hej jag har en volvo V70 2,0 se -99 och jag undrar om det är någon som vet vad det skulle kosta att montera ett torkfilter med andra ord själva röret från torkfiltret som ska in på nåt ställe för det kan jag väl inte göra själv
av *pettson*
wolf_lover skrev:Hej jag har en volvo V70 2,0 se -99 och jag undrar om det är någon som vet vad det skulle kosta att montera ett torkfilter med andra ord själva röret från torkfiltret som ska in på nåt ställe för det kan jag väl inte göra själv
Med den beskrivningen så satsar nog ingen firma lägre än 5000kr i prisförslaget.
Torkfilter är en sak. Rör en annan sak. Och vet man inte var röret ska så blir det svårt att säga vad det kostar..
Kanske skulle lämna in och just ta en prisuppgift för den tänkta reparationen?
av wolf_lover
röret som sitter på torkfiltret vet jag inte vad det heter som den ska in i, men vad jag har hört så ska den pressas in med nåt maskintryck eller liknande
av *pettson*
Kräver inga verktyg för återmontering. Springlocken är öppen tills man tryckt in röret som ska på plats. Du ska höra ett ljudligt *klick*.
Glöm inte att smörja ORDENTLIGT på o-ringarna.
av wolf_lover
*pettson* skrev:Kräver inga verktyg för återmontering. Springlocken är öppen tills man tryckt in röret som ska på plats. Du ska höra ett ljudligt *klick*.
Glöm inte att smörja ORDENTLIGT på o-ringarna.
Men röret som sitter på torkfiltret har jag hört att nån sa att det behövs att tryckas in med nån slags maskin,men det kanske inte stämmer då,men om jag isåfall gör det själv det är inte nån risk för läckage vid röret då
V90 läggs ner.

Vilken tur att jag redan är klar med Volvo :[…]

Dimljus v70 97

Som sagt, ett litet 12V-relä borde göra […]

Hur ser denna process ut?

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&a[…]