Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Örjan
Har en lite fråga till om min AWD ( Visko ) visst är det lite drivning på bakhjulen när man kör landväg?

Och om jag kör fast så efter en stund skall kraften fördelas tillbakhjulen.

Finns det nåt bra sett att testa?

har nämligen lagat upp min vinkelväxel hos en mekaniker. Där han säger att jag 4hjulsdrift på hela tiden. Stämmer detta?

Svara snabbt om ni kan, skall hämta bilen idag och vill veta så att han har gjort rätt.
Användarvisningsbild
av ketto
5 % drivning har ja för mig att de är hela tiden!
Sen blir de mer såklart när de väl händer!

Prova de? En lerig väg, åker??
av Frigge
Har du 4-hjulsdrift hela tiden beror det inte på vinkelväxeln utan mer troligt viscokopplingen. OM den är låst driver den lika mycket bak som fram, är den som den ska driver den ca 5% som sagts innan. Driver den på alla 4 hela tiden brukar det låta illa bak vid fullt rattutslag, den tuggar då på bakhjulen
Användarvisningsbild
av Örjan
Hallå

tack för ett snabbt svar, jag får helt enkelt testa detta, en anna sak, vad kostar en ny viskokoppling?

Törs man köpa en beg sådan?

Denna bil börja äta mkt pengar ur min plånbok,,,morrr men gillar den som fan iallafall.

Mvh
Örjan
Användarvisningsbild
av ketto
Örjan skrev:Hallå

tack för ett snabbt svar, jag får helt enkelt testa detta, en anna sak, vad kostar en ny viskokoppling?

Törs man köpa en beg sådan?

Denna bil börja äta mkt pengar ur min plånbok,,,morrr men gillar den som fan iallafall.

Mvh
Örjan
så länge den inte läcker olja så funkar den! Dock finns de ju inte alltför många till salu på skrotarna har ja märkt!
Min bil äter oxå pengar! Men ja gillar den oxå! :lol:
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Säg den bil som inte äter pengar... Men det är det värt =)

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]