Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en v70 -00. Fläkten fungerar blåser bra. Men den blåser inte längre på framrutan. Kan det var motorerna som sköter spjället. Är det någon som vet hur man byter kollar eller var de sitter. Har ni några bra förslag.
Det kan vara själva "armen" som spjällmotorns metalltapp går in i som är sprucken så spjällmotortappen inte får ngt fäste i "armen" och därmed inte kan öppna spjället till framrutan. Hade samma problem med min 850 för några år sedan. Innan jag hittade det felet- jösses... Jag antar att det ser likadant ut på v70 som 850. Ta bort handsfacket och titta till vänster mot mittkonsollen (där radion sitter) så ska där sitta en spjällmotor, ta bort den och titta på "armen" . "Armen" är såklart gjord i plast!! Är den sprucken så kan det gå att sätta en liten slangklämma runt plast"armen" som kniper åt mot spjällmotortappen. Fungerade prima på min bil iallefall. Det kan Ju såklart vara en dålig spjällmotor också. Testa å skifta plats med en annan spjällmotor då.
Lycka till.
Tror det bara finns ett spjäll. Det dirigerar luften antingen till framrutan eller utblåsen över radion/golvet. Det spjället jag beskrev i tidigare inlägg är det som skickar luften mellan framrutan och utblåsen över radion iallafall.
Är lite disorienterad nu. Fläkten till höger om bilden(då bilden är rättvänd?) Spjällmotorn är den svarta klumpen på typ 8*10cm den svarta pinnen ser ut som pinnen som styr spjället.
Rotade feam min haynes bok till v70. Jag har åxå en v70 -98.
Såg där att det inte ser likadant ut som på 850 n. Luftfördelarklaffarnas motor sitter nu på VÄNSTER sida om mittkonsollen.

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]