Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Adamp
Hej!
jag behöver bytta mitt fäste till min växellåda då de håller på att falla i sönder, dock har jag stött på patrull.
Bild
Jag har fått loss alla bultar och muttrar utom en, den som sitter närmast fästet och som är in ringade på bilden. Jag slant lite och skadade smått skallen
och kan inte få på en fast nyckel och måste använda hylsa. Hylsan sitter fortfarande bra på skallen som tur är! Jag har hittat problemet, hittat 2 lösningar på problemet.

1: Lossa hydral rörets fäste från ramen för servo styrningen och använda en förlängare efter man matat ner dom så långt man kan och lossa den och ta ut den då.

2: Lossa den bult som gör att man inte får på spärrskaftet och skruva ut den på det sättet.

Min fråga: Jag tycke alternativ 2 är bäst så kan man få all kraft nära skallen och där av minskar risken att man slinter. Är detta en bult till oljepannan som är i vägen eller vad är det för bult?
av *pettson*
Ett så litet problem kan inte vara så stort.
Aldrig provat en vanligt blocknyckel? Dom fungerar utmärkt på den platsen.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Um, mitt 1/2" spärrskaft får då plats hur bra som helst utan att lossa något, ett 1/3" skaft lär ju få plats hur mycket som helst.
Om du nu råkar försöka använda ett 3/4" eller större skaft så får du väl lossa det som är ivägen, det är väl inte mer med det. Men får du på en hylsa så får du ju på en blocknyckel också, förutsatt att du använder 6-kants hylsa.

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]