Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Banan
Tänkte byta ut det dånande fanskapet på bilen, men till min förvåning så har Biltema 2st olika lager till bilen när man söker på regnr.
Ett som är för bilar tom 199806 och ett annat som är från 199807. I katalogen så visar dom bara ett lager till bilen ??:-/ .
Tjejen på Biltemas kuntjänst sa att det är lagret i katalogen som gäller för den är typ mest "up to date" (en tryckt katalog som är mest uppdaterad? - tillåt mig att tvivla).
På transportstyrelsens info så står det inget på "fordonet tillverkat".

Nån som har nått tips på hur jag ska få rätt lager redan från början utan att behöva skruva ner nått innan?
(ont om tid och inga verktyg tillgängliga fören på torsdag)
Användarvisningsbild
av ketto
kolla på hjulet fram, ta bort lilla navkapseln i centrum, där ser du om de är antingen är en stor mutter eller bultskalle. Då kan du köpa rätt lager sen.
av Banan
Om man ändå haft domkraften i närheten idag :shock:
Köpte den knut som kändes rätt, märks väl om det är fel eller inte sen. Kan ju som tur är byta den i annat fall.

Kan man inte utläsa tillverknings månad eller liknande genom chassinr?
av *pettson*
Domkraften? Ingen som sagt du ska rycka av ett hjul?
Du skulle ta bort emblemet mitt i fälgen. Eller har du någon udda fälg utan mittemblem?
av Banan
Hmm, jag som missuppfattat helt. Tänkte att det sitter en sån där skyddande "fettkopp" för muttern som skulle bort :roll: .Nöff, ta en snabb titt på det imorrn bitti.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS