Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har handlat på skruvat förr ,o de har funkat bra.
rätt grejer,bra kvalite. och snabba leveranser
men sista beställningen önskar jag att jag inte hade gjort.
dom skickade fel drivknutsdamask 2 ggr.
första ja fick va fel.
jag sa till dom om detta, och fick till svar att deras leverantör hade haft fel på lagret.
men nu skulle det vara åtgärdat,o dom skickade en damask till.
och till min förvåning så va den exakt samma som den förra.
trotts att ja hävdat att produkten inte passar, så envisas både skruvat och deras leverantör swedparts att det är rätt damask.
jag monterade den ,och nu efter en vecka har den lossnat.
deras damask har en innediameter som är 5 mm större än ytterdian på knuten, pluss att det inte finns nån klack på innsidan av damasken som ska ligga i spåter på drivknuten,den är alltså slät på innsidan.
frsökte förklara för dom att den inte kan sitta kvar när de e 2 släta ytor mot varandra,och när dian är mycke större en knuten. hur hårt jag än spänner stålbandet runt damasken.
skruvat kompenserade mej för detta med hela 150 rikstaler.
hur som helst riskerar ja ju att få byta drivknuten inom snar framtid,eftersom det kommit in massa grus o smuts .
även att jag rengjort den grundligt med diesel .
kommer inte handla av skruvat mer,pga att jag påpekat att produkten är fel 2gg men dom envisats med att den är rätt och har rekomenderat mig att montera damasken.
har köpt en damask på biltema som passar,den har en dia som är 5mm mindre än damasken,och en klack på innsidan o sitter som berget
så nu får ja göra om detta ,pluss att ja riskerar att få byta knuten inom en snar framtid.
nån annan som köpt damasker från skruvat, o har dom passat.
Näe skruvat gillade jag i början, men det var just den varan som var billigare antar jag och snabb/billig frakt. Men kommer inte bli mycket köp därifrån i framtiden. De har produkter med otydliga specifikationer, inte ens supporten visste vad en grej jag fråga om var eftersom det ej fanns bild.

Men det som slår allt är att polaren beställde en oljetrågspackning därifrån av dom, passande hans bil och av bilden att dömma precis rätt packning,

Resultat? Jo han fick hem en insugspackning!

Visst, kanske någon helt ointresserad utav bilar gjort detta eller helt enkelt en miss, men sedan när han kontaktar supporten så börjar denna kvinna/tjej ifrågasätta om HAN VERKLIGEN FÅTT FEL, och ville ha bilder osv, han skickar då detta men då behöver hon fler bilder på den för att vara säker?!?! :-(O) ?:-/

OCH, i samma beställning hade han beställt något verktyg (kommer inte ihåg vad det var exakt) för runt 60-70kr, han fick hem ett ENORMT verktyg som gick för 600kr på deras hemsida!

Då kan jag lova att de var snabba med att vilja ha det tillbaka skickat när det var han som var ärlig och vänlig att säga till om det istället för att hålla tyst.

Så usel service har han fått och dåligt mottagande och helt fel produkter flertal gånger.
Då hade man kanske tur när man köpte lambdasond därifrån :roll: Trodde att det här kommer aldrig att funka när jag såg förpackningen till lambdasonden såg så billig ut. Sen står det inget på den nya sonden inte ens ref: nummer bra nån enstaka bokstav och siffra det var då jag tänkte vad har jag köpt? Men sonden funkar på bilen klockrent så det var väl värt pengarna.
DayDreamer skrev:Då hade man kanske tur när man köpte lambdasond därifrån :roll: Trodde att det här kommer aldrig att funka när jag såg förpackningen till lambdasonden såg så billig ut. Sen står det inget på den nya sonden inte ens ref: nummer bra nån enstaka bokstav och siffra det var då jag tänkte vad har jag köpt? Men sonden funkar på bilen klockrent så det var väl värt pengarna.
Ja alltså om jag skulle gå efter min egna erfarenhet så är den inte allt för dålig, det jag väl köpt där har alltid vart rätt och funkat bra. Men känns rätt kaos deras sortiment och de har rätt dålig koll.
Deras delar har jag aldrig haft problem med, men deras sökregister är ju ungefär lika duktig på bildelar som jocke borta på ICA, typ...
Så det gäller att man vet vad man ska ha, och utgå ifrån orginalnumren. Bild och beskrivning kan dom ta och torka sig någonstans med :lol:

Men skruvat har helt klart blivit betydligt sämre dom senaste åren jämnfört med hur dom var i början... Antar att det är ytterligare ett företag som blivit "för stora" för sitt eget bästa...
Jo men hur svårt kan de va o skicka en passande yttre drivknutsdamask till en v70 -98
Dom verkar ju helt inkompetenta.
Dom verkar ju ljuga ochså,elle e de Swedbanks som ljuger, när dom skickar en likadan andra gången.
Inte ens när ja skickar en bild på damasken med mått o klacken på innsidan klarar dom av att skicka rätt del.
Så här med idiotförklarad ja både skruvat och Swedbanks som levererat dom denna
monarped111 skrev:Jo men hur svårt kan de va o skicka en passande yttre drivknutsdamask till en v70 -98
Dom verkar ju helt inkompetenta.
Dom verkar ju ljuga ochså,elle e de Swedbanks som ljuger, när dom skickar en likadan andra gången.
Inte ens när ja skickar en bild på damasken med mått o klacken på innsidan klarar dom av att skicka rätt del.
Så här med idiotförklarad ja både skruvat och Swedbanks som levererat dom denna
Ja det är ju klar när dom skickar fel en andragång så kan man ju börja undra.

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det