Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
tjena expertpanelen. jo min motorlampa börja lysa en stund efter jag varigt i full fajt med en isig brant backe med rätt djup snö jag vann.
stc som ja tror att antispinn systemet heter hade jag först på men fick stänga av det då bilen nästan hulka stopp
så jag kunde gasa och ta sats på det gamla hedliga sättet. starta sen om bilen men den lös i alla fall kom då att tänka
på nått jag läst här nån gång jag tog då ur nyckeln i bilen tog en cigg sen lossa ja minus kabeln på battrit tog en cigg till
och satte dit kabeln sedan motor lampan släcker sig nu när ja startar efter det än så länge iaf.
det va bakgrunden nu till frågan kan min lilla fajt med backen ha nått samband med att motorlampan börja lysa
har den satt nån felkod jag kan åka å kolla (nyfiken som man är) även om lampan sluta lysa eft min norsk reset.
bilen vart aldrig för varm eller nått.

bil s70 glt 00a b5244s motor.

Med vänlig hälsning hasse.
Användarvisningsbild
av js1
Koden som tände lampan ligger kvar i minnet så du kan läsa ur och få reda på orsaken. Samtidigt kan du radera den.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag hade en liknande bil 1999 och några år framåt. Motorlampan tändes då och då på den när man "våldförde" sig lite, men slocknade efter en stund. Det räckte ibland att den blivit sur för att man gjort fel med startförfarandet.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
ok tack för svar js1 och svenB ska åka o kolla hos en bekant som har verkstad vad det var o få koden raderad.

hasse.

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det