Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OnePlus
Hej!

Jag har en -94 Volvo 850 automat jag har en fråga kring. Jag är en sån där typ som inte har koll på något vad gäller bilar, kunskaperna tar slut vid att byta olja och däck i princip. :D

Men häromdagen så bytte jag ut blinkersen på vänster sida då den gamla ramlat bort. När jag monterat bort batteriet för att komma åt lite bättre, så såg jag att under själva plattan man ställer batteriet på, låg något löst. Vid närmre inspektion så var det ett kort plaströr, som på ena sidan hade ett runt slut med filter i sig. Började leta vart i hela friden denna del ramlat lös från, och såg i fronten att det satt någon "silvrig grej" med utblås, där detta filter med rör passade. Så jag satte dit den så gott jag kunde och utförde sedan blinkersbytet.

Nu såhär i efterhand så undrar jag vad detta egentligen är för något? Frågade en vän som brukar meka lite med bilar och han hade också hittat denna del lös i en 850 han haft. Dock hade han citat "kastat skiten" haha, så blev inte mycket klokare av det.

Hoppas någon här har koll på vad det kan vara!

En till fråga också när jag ändå håller på. I närheten av detta så löpte två små slangar ut från motorblocket, rätt korta och mynnade ut i ingenting. Såg ut som någon form av avrinning, kan det stämma?

Tack på förhand!
av Rådlös
Om du kan ta några bilder på dina slangar och lägga upp här så tror jag du kommer att få ett exakt svar.

Man kan dock säga en sak, det enda ställe där något skall komma ut från din motor är genom avgasröret. Och då är det dessutom väldigt hård kontroll på det som kommer ut.
Alltså ingen avrinning från motorn.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja ja får kanske göra det men det vore […]

Nya Volvo XC70 PHEV

EU har tullar på 100% elbilar från Kin[…]

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]