- fre 02 jan 2015, 05:55
Hej!
Min kära B5254T har börjat trycka ut olja mellan vevaxeln och kopplingen samt slamra lite ifrån ventiltryckare osv..
Så planen är att plocka ur motorn och byta så mycket slitagedelar som möjligt(inom budgeten) samt förbereda inför lätt trimning :lol:
Jag tänker byta: samtliga packningar, packboxar, lager, ventiltätningar, kolvringar, kamrem, vattenpump, koppling samt till H-profilstakar.
Bör jag byta samtliga ventiltryckare eller räcker det med dom som bråkar?
Vad mer tycker ni jag borde göra när allt ändå är nedplockat?
Har tidigare enbart hållt på med rödblocksmotorer, så är det något som är extra krångligt på vitblock?
Min budget jag hade tänkt mig är 10000kr, ska väl fungera?
Finns det färdiga renoveringskit att köpa nån stans?
Vill ju självklart komma undan så billigt som möjligt, men vill inte montera "skit".
Vad för H-profilstakar rekommenderar ni som inte kostar multum?
Vart köper jag allt till bästa pris?
Nu i skrivande stund inser jag att det kanske bör räcka med s60R stakar, hade tänkt mig runt 300hk i framtiden?
Min kära B5254T har börjat trycka ut olja mellan vevaxeln och kopplingen samt slamra lite ifrån ventiltryckare osv..
Så planen är att plocka ur motorn och byta så mycket slitagedelar som möjligt(inom budgeten) samt förbereda inför lätt trimning :lol:
Jag tänker byta: samtliga packningar, packboxar, lager, ventiltätningar, kolvringar, kamrem, vattenpump, koppling samt till H-profilstakar.
Bör jag byta samtliga ventiltryckare eller räcker det med dom som bråkar?
Vad mer tycker ni jag borde göra när allt ändå är nedplockat?
Har tidigare enbart hållt på med rödblocksmotorer, så är det något som är extra krångligt på vitblock?
Min budget jag hade tänkt mig är 10000kr, ska väl fungera?
Finns det färdiga renoveringskit att köpa nån stans?
Vill ju självklart komma undan så billigt som möjligt, men vill inte montera "skit".
Vad för H-profilstakar rekommenderar ni som inte kostar multum?
Vart köper jag allt till bästa pris?
Nu i skrivande stund inser jag att det kanske bör räcka med s60R stakar, hade tänkt mig runt 300hk i framtiden?
//ZMGD 8)