Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Macke850
Hej hade ett kryptiskt el fel på min bil.Efter vis efterforskning så kom jag fram till att det satt i tändningslåset. Jag körde in bilen i garaget där den stod i 2mån innan jag bytte hela rattstången som satt ihop med cylindern. När jag väl skulle starta igen så gick inte bilen på tomgång..Den svarar inte ens på gasen. Man hör när man vrider på tändningen hur han laddar upp trycket, när man sen vrider på så dör den efter 3sek..har kollat så att tomgångs motorn öppnar och stänger som den ska, samt att det sitter en rätt ny kammaxelgivare med....Någon som har nån ide var detta kan vara för fel???
av *pettson*
Tja problemet är enkelt. Mycket enkelt.
Antingen har du missat lite information i researchen inför bytet av rattstång/lås. Eller så tja.. chansade du.

Oavsett anledningen så är det så att bilen har en startspärr, som är kodad i nycklarna. Du bytte tändningslås och fick dessutom andra nycklar på köpet.
Din bil beter sej nu som den gör för en tjuv. Den startar till och vägrar sen gå eftersom det inte är rätt nycklar.
För att komma runt problemet med nuvarande rattstång, måste bilen forslas till Volvo så att dom kan programmera in dina nya nycklar i bilens styrsystem.

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]