Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slugg0
Behöver byta strålkastare på min gamla V70, är det nån som testat de från Johns Autoteile och vet om de är bra?

Vill gärna ha bra lysen, kör mycket på oupplysta vägar, men plånboken är smal just nu. 462:-/st är ju verkligen sjukt billigt, men ger de inget bra ljus kan det vara vettigt att gå upp några hundralappar tänker jag..
(länk till strålkastaren)
av Slugg0
Men så är det väl med många andra budgetmärken också?
Minns inte vart jag såg det nu, men vet att jag har kollat på andra strålkastare där det står att lysviddsställare och annat ej ingår, och då har de ändå kostat runt 800:-/st..

Jag ställer mig alltid skeptisk till billiga bildelar och tänker att prislappen ofta reflekteras i kvaliteten.
Kan det vara så att materialet till Johns strålkastare är billigare och sämre och ger sämre ljusbild?
Kvalitetskänslan i volvos känns väl kanske något bättre, men de "slits" , i alla fall enligt min mening, nästan lika fort.
Har just nu en originalstrålkastare och en 1000-krs strålkastare i. Original är nog i något bättre skick än pirat-delen, kanske suttit något längre också.
En sak som skiljer är själva fästet/fjädern/stålclipset som håller lampan. Känns lite mer B på den billigare.

Men volvos kostar dock en hel del mer. Hade inte tvekat att testa de billigare.
av Slugg0
Kommer nog göra så. -Testa den blligare, alltså.
Väl fungerande strålkastare är som sagt ganska viktigt, men Hella's originalljus kostar drygt 2000:- Lokala bildelshandlarn tar ca 1000 för en piratdel vet inte vilket märke, men man får 3 års garanti, tror jag. Nästa steg är ca. 6-700:- online (säkert samma grejor ungefär som handlarn ovan). John's kostar 463:- så det är nog klart värt att testa ändå.
(Dock kostar högersida 350:- Mer än vänstersidan av någon anledning ?:-/ )
Jag har monterat det på en v70 classic -00. Funkar helt ok. Passformen är 95% (godkänt) och ljuset blev mycket bättre (än slitna original) dock tyckte jag ljuset var lite lite gulare i nyansen än vanligt, trots ge megalight-lampor. Inget "vanligt" folk reagerar på ivf.
av Nemesiz
Strålkastarna från länken kommer från tillverkaren DEPO, Samma grejer som både Autoexperten och Mekonomen säljer.
Att priset är så låg berör på att denna strålkastaren kostar lika mycket på tyska marknaden. Sidan som länkas till stå en kille som säljer mycket genom E-bay tyskland. Man måste ha billiga och bra delar på tyska E-bay om man vill sälja något i huvud taget.
Jag kan tänka mig att han betalar omkring 25 euro per strålkastare när han köper dom. Han säljer såna volymer att han tjänar sina pengar ändå.
Jag köpte strålkastare till min 850 från någon annan sida där dom sålde Jhons och de kom DEPO.

Mvh
av Slugg0
Tack för era svar!
Dock, när jag skulle beställa nu var det slut i lager :x
Man hamnar på samma slutpris om man köper Schlieckmann istället (länk).
Nån som har något att säga om dem?
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]