Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EnglundV70
Hej!

Har en v70 -98 med motor B5202S.

I samband med hjullager byte fram började abs lampan lysa. Efter en stund började även tracs lysa och de lyser konstant. Felsökte den med vol fcr och fick felkod på en givare och på pumpen. Tracs slutade lysa när jag bytte pumpen med avs lampan lyser fortfarande MEN dä la hastighetsmätaren av istället. Bytte givaren höger fram då det var den enda jag bytt. Har bytt krans vänster fram och funderar på att byta även höger fram.

Vet inte vad mer jag ska pröva. Nån som har något tips?
av *pettson*
Ett tips är att hastigheten läses på vänster sida.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hastigheten läsen väl ändå från båda sidor, men i första hand vänster. Går vänster sönder så läses det bara ifrån höger, men då med reducerad precision.
Den läser ju från båda sidor för att få en mer exakt hastighet när hjulen snurrar olika fort, vid svängar t ex.
av *pettson*
Lucif3r skrev:Hastigheten läsen väl ändå från båda sidor, men i första hand vänster. Går vänster sönder så läses det bara ifrån höger, men då med reducerad precision.
Den läser ju från båda sidor för att få en mer exakt hastighet när hjulen snurrar olika fort, vid svängar t ex.
Nope...
Det kom inte förräns 00- N serie..
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]