Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slugg0
Har klonk i framvagnen och har fått från verkstan (Meca kollade när de skulle byta annat) att det är glapp i styrled VF.
Ska få hjälp att byta den, men nu när jag ska beställa märker jag att det finns två styrleder (yttre & inre)...

Så hur vet jag vilken det är som ska bytas? Måste beställa delen snarast, men vet inte vad jag ska köpa..
av Slugg0
Ok. Tackar för svaren.

Beroende på priset byter jag nog båda för att vara på säkra sidan.
Har kollat på skruvat.se, mekanika.se, bildelaronline.se och softbildelar.se och priserna ligger ju på 100-400:- /del, samma sida som har de billigaste har också de dyraste.
Vad ska man satsa på? De billigaste är NK och Mapco, mellanklassen är softbildelar, mekanika och Skruvat's egna märken samt Swag, Metzger och Febi.
De dyrare (Bendix, Delphi, lemförder) är nog för dyra för mig, behöver inga racerdelar direkt heller (familjebruksbil), så mellankvalitet räcker nog.

Vet inte vilka märken som är vettiga att satsa på här? Fördelen med softbildelar, mekanika och skruvat är väl att de skickas från Sverige (lite fortare att få hem kanske)
av Slugg0
Tack för tipset! Var osäker på leveranstiden från softbildelar. Samma med bildelaronline24, vissa har sagt att de får grejorna inom en vecka, andra säger minst två veckor. Chansade lite och handlade där nu ändå, det var så billigt.

Kände inte till rabatten hos skruvat heller.. Har hittat det i företagsdelen här nu, tack för det! :)
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]