Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slugg0
Har en V70 -98 där kupéfläkten slutade starta för ett par veckor sedan. Någon dag senare funkade den igen. Funkade sedan till och från ett par veckor och sedan la den av helt.
ACC(/ECC/AC?)- knapparna blinkar ibland, ibland inte. När man ändrar reglagen hör man att det klickar till, så nånting händer väl, men fläkten går inte. Det kommer värme/kyla ur ventilerna men inget blås.

Tips?
Det var evigheter sedan jag skruvade bil, börjar väl bli dags att ta fram verktygslådan igen.
Antar att det är mest troligt är fläktmotorn som lagt av här?
Användarvisningsbild
av Erico
Hade samma på min 855. Det var fullt med skräp i och runt colektorn på fläktmotorn. Efter rengöring funkar det kanon igen.
av Slugg0
Blev en ny fläkt för mig, var tvungen att lösa det snabbt, så fläktreparation var inget att ge sig in på.

Felet var att fläkten inte startade. -Om man inte puttade igång den.. -Petade man bara till fläkten lite lite grann, så gick den fint sedan. Kanske var det något fel på spolarna i motorn (kanske är det som är collektorn?) eller något.. Har sparat fläkten, ska se om jag hinner plocka isär den nån gång framöver. Tycker inte den nya fläkten ger riktigt lika bra blås som den gamla gjorde..
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]