Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MotorAnkan
hej, i min 855 -95 så är klockan oftast oläslig, och går fel, när den är tydlig ställer jag den rätt, men sen ibland syns den inte alls osv, jag har bara en liten display under mätarna så jag tror det bara är klocka, och nu har jag några frågor om denna.

jag vill byta den då den bara funkar ibland och lyset i den funkar inte heller, måste det vara samma modell som sitter i nu, dvs den korta modellen, eller kan jag sätta in längre display med temp osv, eller hur funkar det? mvh Ankan
Användarvisningsbild
av Hilmer
Det går att byta så länge du använder dig utav samma modell, det skiljer på årsmodell.
Det är olika kontaktstycken, finns förvisso adapterkablar vill jag minnas.
Sök på forumet efter t ex färddator så kommer du finna mycket nyttig info!
av MotorAnkan
okej, trode inte att det hade nåt med färddator då det bara ser ut att vara en liten klocka, och det kanske inte är nn ide att sätta in större om jag ändå inte kan utnyttja det?
Användarvisningsbild
av Hilmer
MotorAnkan skrev:okej, trode inte att det hade nåt med färddator då det bara ser ut att vara en liten klocka, och det kanske inte är nn ide att sätta in större om jag ändå inte kan utnyttja det?
Om du ska montera en färddator så krävs det att du även får med dig "info-knapp" och dess kablage för att kunna skifta läge.
Yttertempgivare får ju också monteras ifall man vill ha den funktionen, är dock lite osäker på ifall kabel är fördraget på en -95a.
Så länge man får tag i rätt delar, dvs rätt färddator till avsett instrumenthus så är det ingen konst att montera.
Räckvidd T6 Recharge

Körstilen samt klimatet styr räckvidden […]

Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]