Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pby11
En vän till mig, har köpt en begagnad Volvo 850 STW årsmodell 1994.
Efter en tid slocknade mätarbelysningen, det visade sig att reostaten var felaktig.
Vi fiksade felet, och kollade på samma gång söndriga lampor.
Märkte då att servicelamapn saknades, tänkte att någon släckt servicelampa på detta vis, så vi satte in en lampa där också.
Blev förvånad då servicelampan inte tändes då man slår på strömmen, vilket alla andra varningslampor gör, för att sedan slockna efter självdiagnosen.
Undrar nu om Volvo gjort 850 utan sevice-indikator??
Bilen är försedd med Yazaki mätare.
Senast redigerad av 1 Pby11, redigerad totalt 0 gånger.
av Pby11
Perra83 skrev:Vad är det för speciell 850?

Vad vill du veta om den? Ser ingen fråga. :roll:
Jag lyckades på något vis sända inlägget förrän jag skrivit färdigt :???:
Användarvisningsbild
av taxi
STW = station wagon? -kombi?
Jag brukar släcka servicelampan genom att plocka ut den :oops:
Funkar bra för mig, men rekommenderas inte till de stora massorna som inte har koll på sin bil och behöver påminnelse :D
av skrothögen
Om man har en 850 fram till 1995 månad 11/12 eller va det är behövs det inte tas bort någon servicelampa. Det är bara att släcka service-lampan med några enkla knapptryck på självdiagnostiken i motorutrymmet.
Om det fanns 850's med omonterade servicelampor från fabrik låter inte troligt men vem vet kanske blev det en produktionsmiss på torslandaverket :P
av Pby11
skrothögen skrev:Om man har en 850 fram till 1995 månad 11/12 eller va det är behövs det inte tas bort någon servicelampa. Det är bara att släcka service-lampan med några enkla knapptryck på självdiagnostiken i motorutrymmet.
Om det fanns 850's med omonterade servicelampor från fabrik låter inte troligt men vem vet kanske blev det en produktionsmiss på torslandaverket :P
Jag har själv 2st Volvo 850 / 94, vilka jag servar själv, och släckt service lampan med boxen i motorutrymmet, utan problem.
Tycker själv att det är otroligt att 850 tillverkats utan serviceindikator, därför frågade jag om er åsikt.
Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]

Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]