Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fajfor
Har en abs lampa som lyser o har kört diagnostest.får ett otal fel o har följ alla tips på hur jag nollställer koderna..har läst här o verkstads handbok..men det går inte att få bort alla sparade koder.Måste ju ha bort dom för att veta om någon givare är sönder eller vad felet är.Hur gör jag??Koppla bort batteriet??Hur länge då??Har provat över natten o dom finns ändå kvar??HJÄLP ÖNSKAS!!!!
Ska snart bes bilen o då måste lampan vara släckt. (kan ju ta ur lampan eller kopla den på typ olje lampan så den slocknar o ser ut att fungera,,men kollar bilprovningen funktionen på abs??)

Förtydligande:När jag kört diagnostestet o sen ska nollställa boxen så går det inte.Gör exakt som det står,alltså tändning av ,sen på igen o håller nere knappen ca 5 sek osv..men det enda som händer då är att felkoderna kommer igen o inte det att lampan ska blinka för att sen övergå i fast sken.
av olaro
Gu måste köra igenom ALLA felkoderna innan du nollställer, har du gjort det?
av pgottis
Nej bilprovningen kollar inte funktionen på abs men däremot måste abs lampan lysa med tändningen på o sen därefter slockna när du startar bilen

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att mo[…]