När lambdan säger att bränslereglering är för hög, så har den gjort det den ska. Den har reglerat bränsleblandningen för att du har för höga syrevärden i avgaserna.
Du har med andra ord sannolikt bytt lambdorna i onödan.
Felet kan t.ex. komma av läckage på insug, läckage på vakuumslangar, läckage på avgassystem, fel på bränsletryck mm mm. Är inget solklart fel, man får leta. Tror dock att du har möjligheten att leta insugsläckage med startgas, för att se om bilen varvar upp vid eventuell läcka.
När jag hade detta fel på min turbo, så hade jag ner hela insugsdelen på bilen. Alla rör, slangar, insugsgrenrör, (passade på att byta vevhusventilationen samtidigt), gasspjäll. Kollade även hela avgassytemet. Bytte alla småslangar.
Bytte packning insugsgrenrör. Ohmmätte de flesta givare.
I mitt fall så hittade jag till slut felet i den sista delen jag satte tillbaka. I detta fallet var det en hyfsat osynlig spricka
i sista tryckröret innan gasspjället. Tätat och fixat, sen slocknade motorlampan direkt.
Jag skulle tippa på att du har en läcka nånstans, men tyvärr så måste man leta för att hitta den.
I ditt fall skulle jag börja med slangar och anslutningar mellan luftburk och gasspjäll samt alla småslangar för luft och vakuum.
Önskar dig lycka till! Ha tålamod!
