Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hno12
Tjena! Har köpt bättre begagnade högtalare till min 850.
Är det någon som vet hur man får bort gallret som sitter på högtalarna?
Har inte haft tid att kolla upp de eller försöka utföra jobbet. Tack på förhand//Emanuel
av hno12
När du säger skjuter ut. Menar du trycker in den eller dra mot dig eller skjuter ut mot sidan?
jag är så okunnig på sådant. Måste veta exakt haha
av Mardy
Är det inte på 7/900 serien man skjuter?

Jag brukar bara dra dem mot mig på min 850, alltså ifrån dörren. Alternativt kan man bända lite försiktigt i kanten med tillexempel en mejsel om man inte kommer åt att dra.
De där bak brukar sitta lite hårdare än de där fram.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja skydden är bara att dra dän på 850. På X70 får man demontera dörrsidorna.
Ni som bryter med skruvmejslar ta och åk till Volvo och köp er ett "fiskben", det heter faktiskt så i deras system. Det är av plast och gjort för att bryta med i inredningen. Kostar typ 23 eller om de va 27kr. Finns säkerligen i lager.
av hno12
Perra83 skrev:Ja skydden är bara att dra dän på 850. På X70 får man demontera dörrsidorna.
Ni som bryter med skruvmejslar ta och åk till Volvo och köp er ett "fiskben", det heter faktiskt så i deras system. Det är av plast och gjort för att bryta med i inredningen. Kostar typ 23 eller om de va 27kr. Finns säkerligen i lager.
Fiskben? Kan kanske åka imorgon till en volvo återförsäljare. Har redan värt där med bilen en gång, dom bytte låskistan på bagagluckan.
Kan nog be dom och kolla om dom har ett fiskben och i så fall hur och var man ska bända för att få loss gallren!
Tackar för svar!
av hno12
Jävligt schysst att ni tog er tid att svara. Ska testa imorgon och se om jag kommer till skott, så att säga.
Användarvisningsbild
av Perra83
Är det fram som man måste ta bort tyget/skinnet/alcantaran i dörren för att kunna ta dän högtalargallret? Va så satans länge sedan som ja skruvade 850.

Ja fiskben är som en vit smörkniv av plast. Lite hårdare och smalare, gjord för jobb där man oftast tar en mejsel för att få loss något.
Extra ljus

Menar du dongeln då

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]