Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jakobsson740
Tjenare jag har köpt mig en volvo s70 glt som motorlampan lyser på får felkod på en givare som sitter på framvagnsbalken givaren är bytt men får fortfarande felkod på den förbukningen har även ökat riktigt mycket.

Om det är någon som vet felet skulle jag uppskatta all hjälp riktigt mycket.

MVH Jakobsson.

Bild

Bild

Bild
av Jakobsson740
Lucif3r skrev:Utan felkoden tror jag inte du kommer få många kvar... Dom flesta av oss orkar inte sitta och gissa.
har tyvär inte den exakta felkoden då det va föregående ägaren som felsökte allting.
av Kena
Håller med ovanstående, felkoder så får du support ;D
Ps. Siffran 25,9 på displayen är inte förbrukningen . Förbrukningen är de övre till vänster l/100km :D
av S6024t
det som färddatorn visar är ju körd sträcka sen nollställning,,säger samma som alla andra ,du måste läsa av felcoder ,är det airbaglampan som lyser? den måste släckas med dator..
av rid54
Sensor för longitudinell acceleration kallas prylen. Köpte du en ny? I så fall är det nog kablaget som strular om felkoden är kvar... Men har du "släckt" felkoden? Med felkodsläsare eller genom att göra systemet spänningslöst ett tag. I övrigt kan jag bara hålla med om att felkod är till hjälp vid diskussion om ett fel.

Stort tack för ett bra och tydligt svar! V&au[…]

Recharge frågor

Nej, den ger 350.

skyltbelysning brunnit

Hade också problem med att mina glödlam[…]

Har du verkligen 3,5 bar i bränsletryck..? Hu[…]