Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan! Det är så att jag går i tankarna att fräscha till min 855: a lite! Hade tänkt börja fixa till han utvändigt! lite bucklor och repor och massa ställen lacken är avskavd på. De mest kristiska områdena är dörrarna.

Jag undrar ifall v70s(gamla generationen) dörrar passar på min 855 jag är ju 99% säker på att det passar men vore skönt och få det bekräftat utav er som kan och har varit med lite mer i matchen än en annan. Jag hade enbart tänkt ta dörrarna och återanvända dörrklädseln och fönsterhiss motor etc ifrån min 850.

Jag undrar även om någon kan bekräfta att bakluckan passar där emellan.

Jag undrar även om det finns något mer som passar där emellan. Hade hoppats att även framskärmarna skulle passa men inser nu att så är förmodligen inte fallet. Eller har jag fel?

Aja alla tips på vad som passar där emellan mottages.

Mvh Torgny
Lucif3r skrev:Dörrarna passar rent fysiskt, men glöm att använda 850 dörrsida/öppningshandtag såvida du inte känner för att svetsa en hel del.

Bakluckorna är likadana och passar rakt av.

Framskärmarna passar dom också, men du lär byta resten av fronten också och bygga några nya fästen, dra om el och lite sånt.
Tackar för respons! Vad är det som gör det omöjligt att använda 850:ins handtag och det? Jag är medveten om att v70:ns handtag sitter mycket högre upp osv. Men ifall jag tar den tunna plåten som handtaget sitter i på 850:in och monterar denna i v70 dörren, skulle inte detta kunna funka?? Eller fäster man dörrsidan helt olika med? Skulle passat på att kika närmare på detta iomed att jag var på returbilen idag, men ibland så är man bra dum. :x

Men hur sitter själva dörrsidan fast på v70 dörren är det 4 torx ner till? Sedan 2 st som sitter lite högre upp? Eller är det någon helt annan infästning.

Mvh Torgny
Lucif3r skrev:V70 dörrsidan sitter med 1 torx vid elhissknappen(ungefär där dörrhandtaget är på 850), sen sitter den fast med ramen runt hanttaget, och sen är det bara clips runt om.

Det mesta av plåten innanför dörrsidorna skiljer mellan 850 och x70.
Tack för du ger mig klarhet i detta! Dessvärre låter det inte som någon vidare ide med andra ord! Då får jag jaga dörrar till 850 istället Svårare att få tag i med rätt färkod iallafall! Såg 3 st v70s men rätt färgkod på returbilen idag så därav alla mina frågor! Men fick iallafall med mig en helt rostfri och repfri v70 baklucka dock såklart i fel färg! Men jag kunde bara inte låta den sitta där och förmultna. :P

Aja det får la bli ett vinterprojekt helt enkelt... att fräscha till den Blir tyvärr så fasligt dyrt att lämmna iväg och lackera om. Men men det finns en lösning på allt. :)

Mvh Torgny
Extra ljus

Menar du dongeln då

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]