Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Korpen
Tjena!

Fick en bil av mina föräldrar när jag flyttade hemifrån, en 850 automat som rullat fint i alla år, idag var andra gången den vägrade starta..

Första gången det hände va förr ca 2 veckor sedan efter jag hade tankat, körde ca 200 meter från stationen och stängde av bilen och gick in för att handla några småsaker, när jag kommer tillbaka startar inte bilen, den bara blöddrar... Låter bilen stå ca 1 timme och återkommer för att bogsera bort den, då startar bilen... såklart! ??:-/

Idag tar jag bilen och ska hämta en kompis från bussen, står och väntar på tomgång och bilen börjar blöddra lite samtidigt som jag ser min kompis kliva av bussen, lägger i backen och då dör bilen... Provar att starta men då står den bara och blöddrar, lyckas få igång bilen efter ca 15 min och då går den som ett skott ??:-/

Någon som har en idé vad man kan testa byta? Kan de ha med fukten att göra, fast då borde den ju inte starta från första början?
Extra ljus

Har monterat LED-ramp på mina 4 senaste Volv[…]

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]