Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Coma76
Hej hej.

Jag har en Volvo V70-99 och jag tyckte att det lös för starkt runt bla hastighetsmätaren. Men när jag skulle sänka styrkan på ljuset hände inget alls. Tog ur reläet men såg att någon kabel/kontakt inte satt på. Tog bort ljudisoleringen under ratten för att leta efter kabeln, men jag hittar ingen kabel som är lös. Går det att koppla in ny kabelhärva för strömställningen eller är det bara att acceptera att det är så??

Mvh
Patric
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Du kan ju börja med att dra ur kontakten ur "dimmer"-reglaget. Om allt slocknar då så är det troligen inget fel på relät eller dess koppling, styrkan begränsas efter relät.

Du kan ju kanske kika om du möjligen har LED belysning i instrumenthuset. LEDs går inte dimma på samma sätt som halogen. Antingen så händer inte ett skit när man begränsar volten, eller så tvärslocknar dom när man når en viss inställning.
Mina t ex slocknar om jag drar ner mer än halva reglaget, och inte händer det mycket med ljusstyrkan innan dess heller.
av Coma76
Hej hej

Jag ska kanske förtydliga, det finns inga kablar dragna fram till dimmerreglaget. Det är precis som tidigare ägare klippt bort alla spår på kablar. Dimmerreglaget finns kvar. Men det är det enda också b

Brukar inte Volvo ha damasker till drivaxlarna up[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]