Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ewing
Ibland poppar följande meddelande fram på färddatorn: 'DISC'. Har kollat instruktionsboken men där verkar inte stå något. Är det ngt med cd-spelaren(funkar inte för övrigt), eller varnar den för dåliga bromsskivor/ belägg? Beläggen ser ok ut... Kanske varnar den för tunna skivor? Hoppas ngn vet :)
av roh66
Hej Ewing!
Disconnect betyder det. Det är med största sannolikhet glapp i vredet till färddatorn.
Det har inget med bromsar eller cd spelaren att göra.
Ska gå fixa till om du plockar lös vredet. Sök i forumet.

Mvh.R.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det är knappen/vredet som är gammal och grinig. Ibland kan det gå att göra rent kontaktytorna, men i många fall så är det byte av knapp som gäller.
Knappen är inte speciellt dyr eller svår att byta, så inte så mycket att bråka om :P

Min har börjat göra likadant någon gång ibland, men det brukar räcka med att antingen byta läge och byta tillbaka, eller trycka lite på vredet.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
SubMarine skrev:Disc kan även visas om hastighetssignalen är ostabil pga dåliga abs-kransar.
Om jag inte minns helt galet så händer det bara när datorn är installd på något som kräver hastighet(aktuell förbrukning, km till tom tank osv).
Så har man den inställd på yttertemp och "DISC" kommer fram, så har det inget med hastigheten att göra.
av SubMarine
Lucif3r skrev:
SubMarine skrev:Disc kan även visas om hastighetssignalen är ostabil pga dåliga abs-kransar.
Om jag inte minns helt galet så händer det bara när datorn är installd på något som kräver hastighet(aktuell förbrukning, km till tom tank osv).
Så har man den inställd på yttertemp och "DISC" kommer fram, så har det inget med hastigheten att göra.
Yes det stämmer bra :)

Brukar inte Volvo ha damasker till drivaxlarna up[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]