Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Har en V70 AWD R -00 med 265HK motorn (B5244T2) där tråkigt nog toppen sprack...
Funderar nu på att lägga ett par timmar i garaget och byta den, men det verkar vara näst intill omöjligt att hitta en topp till den.
Så nu undrar jag om det är något som skiljer gentemot tex en B5234T8 ? Eller finns det andra alternativ?

Och är det något speciellt att tänka på förrutom det självklara vid ett toppbyte?
Mhm...
Ptja, du behöver tolkar+kamkåpsspännare(har säkert något finare ord) och momentnyckel, samt övriga vanliga verktyg.
Du lär även veta hur tolkar används, vad för moment allt ska dras med, typ av topplocksbultar, hur man mäter toppen, ventilspel osv, hur mycket lim som ska användas, förstånd nog att INTE plana toppen och lite sånt...
Det mesta av det där har jag koll på eller kan få hjälp med, och plana toppar slutade jag med vid 20 års åldern :P

Tackar för tipsen, men så länge jag inte får tag på en topp hjälper det inte så mycket vad jag kan och inte..

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]