Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toni
Är det besvärligt att komma åt värmepaketet på 855 -96? Måste man riva hela instrument brädan?
Användarvisningsbild
av Nexus
Relativt enkelt jobb om man är lite händig.
Du behöver lite torx nycklar och något som suger upp det som ligger kvar i röret/ paketet. Bytte relativt nyligen på min V70 och det var pissenkelt jämfört med andra bilar jag bytt på där man får riva halva instrumentbrädan mm för komma åt.
Är en 70 serien i filmen men principen är densamma
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
ser mycket enklare ut att byta än på en 240 ?:-/

hasse.
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är mycket enkelt! Den filmen fanns inte när jag bytte på min V70R för sju år sedan fast det gick bra ändå.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
gubbstrutt skrev:ser mycket enklare ut att byta än på en 240 ?:-/

hasse.

Det är det också :mrgreen: Läckande värmepaket på 2/7/900-serien var ju typ motsvarande växellådsproblem på 85x70 :lol:
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
hä hä näru det håller jag nog inte med om :)

Med vänlig hälsning hasse.
av Toni
Ser ut att vara enkelt. Jag har bytt på en Mb 190 en gång och där var det endast ratten som fick sitta kvar. Har beställt ett nytt värmepaket och köpt nya o ringar. Så det blir att byta till veckan. Har tyckt att det luktat lite glykol inne i bilen och att det blir en hinna på rutan. När jag skulle städa bilen och lyfte på gummi mattan var det blött.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]