- tor 18 sep 2014, 00:02
Hej! Har en 850 turbo som jag länge bråkat med diverse grejer, ett av dom är laddtrycket. Det har aldrig riktigt vart bra utan snarare bättre och sämre så har bytt del efter del.
Bilen är chippad och ska ladda runt 1 bar, men i nuläget om man trycker fullt så går den upp till kanske 0.7 bar men stannar sen där lite för att sedan gå upp till 0.9 bar och sen gå ner snabbt igen och hoppa runt där. Störande att det aldrig tycks bli bra även fast jag bytt ut allt jag kan tänka mig. Kanske dags för en större snurra snart, känns som det är det enda kvar att byta. Turbon i fråga är 15g.
Detta är bytt:
Alla vakumslangar tillhörande turbon
ATM Magnetventil
Insugsslangen till turbon (förra var lite trasig)
Alla turbons tryckslangar (silikon)
Provat med både en ny original 15g dump och öppen, samma symptom.
Bytta även idag WGn då den andra verkade kass, lite slapp fjäder mm men fästet på den nya (dock beg från en kompis) var lite snett så fick sätta lite brickor för att få den rak, dock är den nog inte helt rak endå, den är lite sne, riktar lite in mot motorns håll, men det bör väll inte påverka med dessa symtpom?
Så vad tror ni? Turbon? Snea WG'n? Vet inte mer vad jag ska byta :mrgreen:
Bilen är chippad och ska ladda runt 1 bar, men i nuläget om man trycker fullt så går den upp till kanske 0.7 bar men stannar sen där lite för att sedan gå upp till 0.9 bar och sen gå ner snabbt igen och hoppa runt där. Störande att det aldrig tycks bli bra även fast jag bytt ut allt jag kan tänka mig. Kanske dags för en större snurra snart, känns som det är det enda kvar att byta. Turbon i fråga är 15g.
Detta är bytt:
Alla vakumslangar tillhörande turbon
ATM Magnetventil
Insugsslangen till turbon (förra var lite trasig)
Alla turbons tryckslangar (silikon)
Provat med både en ny original 15g dump och öppen, samma symptom.
Bytta även idag WGn då den andra verkade kass, lite slapp fjäder mm men fästet på den nya (dock beg från en kompis) var lite snett så fick sätta lite brickor för att få den rak, dock är den nog inte helt rak endå, den är lite sne, riktar lite in mot motorns håll, men det bör väll inte påverka med dessa symtpom?
Så vad tror ni? Turbon? Snea WG'n? Vet inte mer vad jag ska byta :mrgreen:
Tidigare: 744 GL -88 24xxx Mil (Såld)
Nu: 850 T5 -95
Nu: 850 T5 -95