Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Septagon
Tidigare laddade den 1.2 efter jag ryckte WG-slangen laddar den nu 0.8. Är det skadligt köra så här. Är turbon slut för den laddar inte mera? Dvs skenar inte. Det är en 850 med 225 hk från 1994.
Senast redigerad av 2 Nexus, redigerad totalt 0 gång. Anledning: justerat laddtryck siffror
Perra83 skrev:Ta det nu lugnt och montera tillbaka slangen! Har du hårdvara som klarar av det laddet så är det okej men det tvivlar jag på.
Jag skrev nog lite fel. Tänker att den original laddar 0.6-0.65 och nu ligger laddmätaren på ca 0.7 max 0.8. Inte 1.8 som jag skrev. Jag trodde den skulle ladda mera med rykt slang. Sätter jag i slangen då laddar den bara 0.2. Försöker reda ut vad som kan vara fel, magnetventilen, turbon.
Som bilen går nu tycker jag är helt ok.

1.8 förstår jag skulle vara farligt för sakerna.
Senast redigerad av 1 Septagon, redigerad totalt 0 gånger.
Lucif3r skrev:Stoppa tillbaka slangen och koppla ur strömmen ur magnetventilen. Då ska bilen ladda ~0.4bar typ. Gör den det så är felet elekroniskt, gör den inte det är felet mekaniskt.
Måste jag laga felet? Kan jag inte bara köra med slangen ryckt? Eftersom den laddar enligt laddmätaren som den ska göra dvs ca 0.6-0.7 bar. Lite svårt att läsa av mätaren men ungefär så. Videofilmade mätaren men vet ej om det går att lägga upp film på forumet.
Lucif3r skrev:Måste laga... nej det är klart du inte måste, men kom inte och gnäll när något rasar pga. att styrboxen inte har en susning om vad den ska göra.
Okej jag ordnar detta. Tack för svaret.
Lucif3r skrev:Måste laga... nej det är klart du inte måste, men kom inte och gnäll när något rasar pga. att styrboxen inte har en susning om vad den ska göra.
Då började den droppa olja undertill...
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]