Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
Är det ngn på forumet, som har tips att komma med, eller ngn som upplevt ungefär samma sak. Det är så att jag igår byte fälgar på min s70 -98, jag tog mina sommardäck från persus-fälgarna o la dom på volvos helium-fälgar och fick ett missljud, som bara uppkommer vid mkt låg fart ca 20 km/tim och vid högersväng, vid högre fart låter det inget. Har kollat både fram o bak på vänster sida, det kommer i höjd med bak-kant på förardörr, det låter som om ngt sitter löst, men det finns inget, inte vad jag iallafall kommer fram till. Har kollat balanseringen, finns ingen obalans, bomsarna ligger inte på eller inget fälgskrap förekommer. Jag tycker det är väldigt konstigt, för detta ljud fanns inte med persus-fälgarna monterade.

tips emottages tacksamt

//Lennart
Användarvisningsbild
av lellec56
Efter idogt letande o kli i huvet, fann jag vad det var som åstadkom missljudet, det var den lilla plastflärp, som håller handbromsvajer på plats. Den lille jäkeln, hade släppt, så den for runt på handbromsvajer, med jämna mellanrum så kom den i kontakt med däcket.
Löstes med ett kraftigt buntband!

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]