Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Håller på för fullt att byta vevhusventilation på min 850 T5-R då det rykt ur oljestickan. Till min förvåning så ser det inte alls täppt ut på någon del, oljefällan väger inte ett dugg mer än den helt nya. Men däremot hade någon raggare innan kapat den slangen som ska gå till insuget på turbon så det endast satt en liten öppen slang där.

Eftersom jag inte kunde se hur den stora slangen sitter ansluten på min bil så undrar jag nu vart den ska sitta. Min gissning är på insuget då jag inte kan hitta några anslutningar i rätt vinkel osv.

Här är en bild på den jag menar:

Bild

Tack på förhand!
JA den ska gå in i insugsröret. När jag gjorde det på min GL så hittade jag inga klar tecken på den var täppt, det är oftast i lådan den blockeras eller i någon slang då oljan torkar och sätter igen.
Är det denna slang på vänstra sidan?

Bild

För isåfall hade jag redan något där, vettetusan vad det var för någon slangs, den var så smal så jag har svårt att tro att den gick till nått.
Nu var allt bytt :) Dock så tycker jag fortfarande det luktar lite avgaser vid gaspådrag och sen så kommer det fortfarande vit rök när bilen har körts och man tar upp oljestickan. Den är dock väldigt ljus så man ser den bara från en viss vinkel så gott som :roll:

Vad tror ni?
Lucif3r skrev:Gjorde du rent ventilen som sitter på insugsröret borta vid turbon ordentligt? Den brukar kladda igen sig rätt fint, och var ironiskt nog det enda som hade gleggat igen sig när jag fixade min vevhusvent :P
Du menar den där 2 slangar ska fästas? En lite större och den ganska lilla slangen? De har ju vart pluggade förut som de har ju inte ens använts?

Dessutom märkte jag att det satt ett kontaktstycke där men ingen kontakt ansluten, är det normalt?
Matchmiss skrev:
Lucif3r skrev:Gjorde du rent ventilen som sitter på insugsröret borta vid turbon ordentligt? Den brukar kladda igen sig rätt fint, och var ironiskt nog det enda som hade gleggat igen sig när jag fixade min vevhusvent :P
Du menar den där 2 slangar ska fästas? En lite större och den ganska lilla slangen? De har ju vart pluggade förut som de har ju inte ens använts?

Dessutom märkte jag att det satt ett kontaktstycke där men ingen kontakt ansluten, är det normalt?
Dom ska inte vara pluggade och kontakten ligger nånstans där helt enkelt.. =)

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]