Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av prennmark
Jag köpte för ca 1,5 månad sen min första bil, S70 GLT -99/00, och sedan dess har jag tillsammans med familj och vänner funderat på om det sitter en turbo i motorn eller inte. Vissa menar på att GLT är största motorn utan turbo, medan andra att den har. Både de som tror och de som inte tror har tittat under huven, men uppenbarligen hjälpte inte det.

Är det någon som vet?

MVH Prennmark
Senast redigerad av 2 prennmark, redigerad totalt 0 gång.
av Naikon
Hej! Vad jag vet så finns det ingen S70 "GLI". Menar du möjligtvis GLT med 170hk? Där sitter det i alla fall ingen turbo. Det är endast motorerna 2.5t och T5 som har turbo (bortsett från dieselmotorn).
av Adamp
Intressant namn, det finns inte en modell med beteckning GLI det är säker GLT och nej den har inte turbo vanlig sugis man ser och hör om man har turbo i många fall. Har du inte den slagen som går vid luft boxen till backsidan av motorn har du ingen turbo http://www.carpictures.com/pics/full/99 ... 1563D.jpeg ser det ut som på denna bild har du turbo men de bör du ha en effekt på 200+ HK
Användarvisningsbild
av Lucif3r
I USA(tror jag, något annat land iaf) så har GLT en turbo. Jag har dock ingen motorbetäckning eller effektsiffror på den modellen. Mindre hästar än LTT'n(193) har den iaf. Dock vet jag inte om den fanns 99-00...

Men det är bara öppna huven så ser du om du har turbo eller inte. Följ den grova slangen från luftfilterboxen, går den "bakom" motorn så har du turbo, går den in under insuget "framför" motorn har du ingen turbo.
av LOB
Lucif3r skrev:I USA(tror jag, något annat land iaf) så har GLT en turbo. Jag har dock ingen motorbetäckning eller effektsiffror på den modellen. Mindre hästar än LTT'n(193) har den iaf. Dock vet jag inte om den fanns 99-00...

Men det är bara öppna huven så ser du om du har turbo eller inte. Följ den grova slangen från luftfilterboxen, går den "bakom" motorn så har du turbo, går den in under insuget "framför" motorn har du ingen turbo.
I USA fick 850 GLT lågtrycksturbon med 193 hk med sista årsmodellen 1997. Jag tror inte de gick ned i effekt med s70...

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu.[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]