Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Allirog
Hej!

Fick nyligen problem med bilen, det är en V70 2,5t -98, som dör på tomgången om man inte gasar. Går att köra bilen men motorn är rätt sävlig och har inte den vanliga orken. Mellangasar jag inte när jag bromsar in så dör motorn, det är en autmatare vilket gör det lite svårare att mellangasa...
Har inga lampor som tänds om något problem och jag har tagit av minuspolen och nollställt systemet. Ändå kvarstår problemet.
Har testat att koppla loss lmm och startat bilen och då går den på tomvarv och dör inte, men kopplar jag in lmm så dör den på tomgång.
Det verkar ju vara lmm som är kass, men finns det några tips vad jag kan göra eller testa innan jag köper en ny till bilen då lmm inte är helt gratis och bilen är inte värd några stora summor... (har gått 35000 mil)

Tack på förhand!
/Johan
Fara till närmsta skrot och hämta en? Har du kollat så du inte har några felkoder? Motorlampan kan ju vara tjuvkopplad eller att lampan är trasig.

Annars vanlig service? Vet inte om det finns fördelarlock på din modell, men kolla det annars. Sen kan ju tändstift och tändkablar vara dåliga också. Kolla även luftfiltret!

Har dykt upp ett par lågprisbilar till n[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]