Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thelegendary
Tjena!
Tänkte byta stereo så jag får aux uttag osv.
Först och främst så behöver jag veta vad som passar? Och med tanke på att jag är ett stort fan av dubbel-din då enkel din ser så fult ut när det finns möjlighet för dubbel så är det dubbel jag letar efter.

Någon som kanske bytt stereo av samma bil modell och vet vad som passar?
Jag är liksom inte sugen att punga ut 2000kr för en stereo som inte passar om ni förstår vad jag menar!

Tack på förhand!
av thelegendary
Lucif3r skrev:Hur menar du passar? Dubbel-din är dubbel-din. Det är liksom en standard som följs.
Så det finnns alltså bara samma storlek? Jag är inte bra på det där xD
av roosigustafs
Plockar du ur originalradion blir det kvar en plastremsa mellan "övre" och "undre" facket som kan behöva filas bort annars passar en dubbel-din rakt på. Adapter för kablarna finns på Biltema för ca 50 spänn.
av thelegendary
roosigustafs skrev:Plockar du ur originalradion blir det kvar en plastremsa mellan "övre" och "undre" facket som kan behöva filas bort annars passar en dubbel-din rakt på. Adapter för kablarna finns på Biltema för ca 50 spänn.
Lucif3r skrev:Ja precis. dubbel-din är alltid dubbel-din monteringsmässigt, det samma gäller enkel-din.
Det enda som kan skilja är djupet på stereon, men det finns gott om plats bakåt i x70 så det bör knappast vara något problem.
Tack så mycket! Ingen av er som råkar ha tips på en billig men ändå bra dubbel-din stereo då? :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag har föregångaren till denna. http://www.brl.se/sv/artiklar/jvc-kw-r910bte-2.html
Fungerar utmärkt. Passa rakt av i bilen utan såga bort plastskenorna. Man fick ju trycka lite men hellre det än såga sönder bilen :D
Fast hade jag köpt en dubbel din idag skulle jag valt en DVD spelare :-)-) Och skulle köpa en JVC till utan tveka. Var skeptisk till de först då jag alltid kört med Clarion men ångrar inte valet. :-)-)

Idag har den fått köra släp fö[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]