Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Det läker bensin från min XC70 I högra tanken(passagerarsidan). Är det jobbigt/lätt/svårt att ta ned en sådan tank?

Jag har en smörjbrygga som jag kan gå under bilen iallafall.
Finns det någon beskrivning hur man ska göra?
Lucif3r skrev:Du lär ner med bakvagnen en bit iaf. Finns rätt utförligt beskrivet i forumet vill jag minnas. Inget jag själv lagt på minnet dock(too long, didnt read 8) )
Bakvagnen...ned...en bit?
Du menar att Volvo har gjort det riktigt dåligt att man måste demontera fyrhjulsdriften för att ta bort en tank??? :o
andreasw skrev:Säker på att det är just tanken som är trasig? Kan inte vara någon bränsleretur som går in i tanken som gjort sitt?
Det är troligtvis någon rör som är "hål" på då det låter som ett sugrör ungefär fast mer som "bzzzzzzzzz".

Jag blev lite förvånad när Lucifer sa att man måste ta ned bakaxeln...men min tank sitter inte där. Mina tankar (2 stycken) sitter i MITTEN av bilen.
Jag tycker att min sadeltank sitter i mitten när jag tittar på den och inte ovanför drivaxlarna där bak.

Jahap! Då är det bara att skruva! :wink:

Är detta ett enkelt jobb eller riktigt svårt?

Jag ska lägga upp en bild på läckaget senare!
Äh!

Glöm det jag sa! Jag ska skaffa mig en liten ormkamera som jag kan koppla ihop med datorn, felsöka och sedan göra stort hål i golvet. Maskiner, plåt, verktyg, muttrar och skruvar är ju ändå gratis för mig.

Någon som protesterar så gör det nu i så fall för nästa vecka tror jag börjar ;)

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]