Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har en AC som det är inge tryck i systemet, men det kan ju vara något annat på tok också.
Hur som helst så blinkar dessa lampor. Vad betyder det och finns det en klassisk orsak varför systemet läker? Om JA: vart brukar det "gå hål" någonstans?

Bild
Bild
Lucif3r skrev:Det betyder LÄS UT FELKODER! ... Ordagrant.
Jaha. Trodde det var som på 850:n min att man kunde läsa ut felkoder igenom att kolla hur dessa lampor blinka.
Men då vet jag :)
Blinkningarna säger inget om felkoden på 850 heller. Bara att en felkod är satt. Att systemet läcker eller är tomt på köldmedium sätter ingen felkod.
Blinkningarna säger inget om felkoden på 850 heller. Bara att en felkod är satt. Att systemet läcker eller är tomt på köldmedium sätter ingen felkod.
Ett vanligt fel när systemet tappar gas är torkfiltret, sitter nere till höger om kylaren. Kolla om det rostat sönder.
ECC kan sätta felkoder på en massa saker, T ex innetemp-sensor, spjällmotorer, reglage, fläktmotor, styrning till densamma.
Om ECC verkar fungera hyggligt ändå, och bara kylningen uteblir, gå vidare och titta på AC-systemet under huven först.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]