Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ewing
Hej,
Har en turbo-fråga. Vad händer när turbon går sönder? Kan man köra vidare eller kan ngt skadas? Hur märker man, börjar det ryka, blir bilen slö?
Har ingen anledning att misstänka ngt, bilen går jättebra men bara funderar lite. Vad kostar en begagnad turbo? Med vänlig hälsning Mattias
Användarvisningsbild
av Nexus
börjar det låta som du har en uggla under huven så är turbon på väg bli dålig. Blårök är ju oxå en tecken. Bilen kommer bli slö utan fungerande turbo och trasiga vingar vill man inte ha med till insuget.... Beg turbo 13t skulle jag tro du har ligger runt 2-3000 eller billigare men då vet man ju inte exakt skick heller...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Du ska vara glad om du inte blir omkört av en pensionär med rulator.

Med andra ord, bilen kommer inte orka ett skit. Kan något skadas? Absolut, men det beror också på hur turbon har gått sönder.

Kostnad för en beggad turbo beror helt på skicket. Har sett 15g i dugligt skick för under tusingen.
Användarvisningsbild
av Ewing
haha ok, ja, jag har inte hört någon uggla eller blivit omkörd av någon rullator ännu, så jag förmodar att turbon fungerar som den ska då :D
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]