Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en 850 från -94 med B5252S motorn men för någon vecka sen såg jag att övre fästet hade en spricka rakt igenom. så idag har jag lyckas få ut det gamla men kan inte få in det nya som är: http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar ... 78a41047sv
Några tips på en press som man kan bygga hemma? frysen gjorde den inte mindre.... tacksam för feedback.

//Adam
Senast redigerad av 1 Adamp, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av js1
Jag svarvade mer min till 58mm och gjorde den aningen konisk så den lättare gick i hålet. Sen tillverkade jag ett pressverktyg med en gängstång, lite metallbitar och köpte en fet hylsa med samma ytterdiameter som bussningen att pressa med. Utan att svarva ner den vet i fan hur man skulle fått dit den. Tror den var 62mm den jag köpte på Meca.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag skulle undvika det, jag tror att det påfrestar andra fästen och flexröret väldigt mycket bara när du startar bilen. För att inte tala om körning då.
Om inte annat så kan du vinka adjö till det undre fästet om du kör utan övre, då undre då kommer få slita med att hålla hela motorn rakt.
Kommer även bli onödigt mycket belastning på höger fäste, då motorn kommer vicka höger/vänster.

Kort sagt, kör du utan övre så kommer du att åka på att byta samtliga fästen inom en väldigt snar framtid. Sen kan vi ju även diskutera allt annat som kan hända när dom övriga fästena ger upp också.... :roll:

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]

Oavsett drivmedel är Sverige en udda marknad […]

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]