Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slin
Halloj.

Har ingen fjärr till min v70-98 import, tänkte skaffa en original beg. Hur går jag tillväga för att få den att fungera till bilen? Kan jag göra det själv, eller måste jag kila ner till volvo för att få det fixat?

Tack Tack
Användarvisningsbild
av G-kraft
slin skrev:Halloj.

Har ingen fjärr till min v70-98 import, tänkte skaffa en original beg. Hur går jag tillväga för att få den att fungera till bilen? Kan jag göra det själv, eller måste jag kila ner till volvo för att få det fixat?

Tack Tack

Alltså fjärren har väl en mjukvara programmerad i en chip som fungerar ihop med bilens..så det är inget man kan göra själv....Volvo måste omprogrammera fjärren och bilens mjukvara så att de går ihop..

Men har du fjärrlås system på bilen ?
av slin
Ja fjärrlås finns och har fungerat tillsammans med ett italienskt larm, nu är det så att den fjärren e kass och jag hittar ingen ny. Märket på larmet är Serpi Star ND14
Användarvisningsbild
av G-kraft
slin skrev:Ja fjärrlås finns och har fungerat tillsammans med ett italienskt larm, nu är det så att den fjärren e kass och jag hittar ingen ny. Märket på larmet är Serpi Star ND14
Men vilken fjärr behöver du !? orginal volvo eller en fjärr tillhörande det märke som du nämnde ovan !? , annat fabrikat än volvo kan vara svåra att hitta, känns som din är lite udda modell,,och kanske blir det svårt att hitta sådan,,leta på nätet info eller hör med förra ägaren var han köpte det larmet fall det inte var du...
av slin
V70 ska ju enligt uppgift ha larm orginalmonterat men på min bil har de tydligen satt dit ett eftermonterat larm. Därför borde det ju gå att aktivera original larmet och använda originalfjärren, även till C-låset.

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att mo[…]