Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jezper
Hej!
Jag misstänker i detta skede att det kanske räcker med att byta strömställaren i förardörren, men innan jag gör det vill jag kolla här först.

Problemet började med att passagerardörren fram gick att hissa ner men inte upp, däremot så funkar det att hissa upp från passagerardörrens strömställare.
Sen började samma problem på PS bakdörr ner men inte upp, men på förarsidan så funkar det både upp och ner, och likladant på FS bakdörr.

Igår monterade jag isär det hela och upptäckte så jäkla mkt damm efter att jag inte fick upp förrardörrens glas och rengjorde som en tok på alla kopparplattor mm, vips så funkar förardörren igen, men det gamla problemet med PS är kvar.

Min fråga är nu om upp funktionen går via något relä/säkring som jag missat eller om det bara är att byta strömställare för att lösa problemet ?

Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 jezper, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av darkien
två återkommande felkällor gällande fönsterhissar oavsett bilmärke är att funkar ena hållet e knapparna heta kandidater funkar inget av de så brukar de vara kablaget mellan dörr o kaross som har kabelbrott
Användarvisningsbild
av jezper
Tack för allas tips!

Nu funkar dom igen.
Jag hade missat att rengöra under ordentligt på 2 st av kopparplattorna som nästan va helt svarta :)

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]