Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Clayman
Har precis skaffat mig en 855 T5 -95 (Italien import) som är i skit fint skick. det enda jag har märk är att om jag har parkerat bilen och sedan kör iväg igen så efter ca 100 meter kommer ett skrapljud från höger bak.

precis som om nåt går imot hjulet. vilket det inte gör för all plast och skit sitter fast där.. och det är bara efter de där 100 meterna efter parkering som det kommer.. aldrig annars... är det ett hjullager som är dåligt eller vad kan det vara ?
av Frigge
Är det första gången du åker iväg efter att du startat bilen så är det ABS:en som gör en självkontroll,detta händer så fort du kommer upp i 30 Km/h. Det ska vara så,det är helt normalt.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Clayman
tackar för det... känns skönt att veta och det är som du beskriver... mitt tändningslås är lite dålig kontakt i så man får alltid vrida tillbaka nyckeln lite för att abs lampan ska slockna och lysena ska tändas... sen är det ok... så skrapljudet är altså ingen fara?....

har dock börjat låta lite illa fram så får väl byta hjullagerna fram...

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]